کشف شهر عجیبی در اردبیل که نه بانک دارد نه عابر بانک!

آذوح: شهر گیوی، شهر عجیبی در جنوب استان اردبیل است که نه بانکی در آنجا فعالیت می کند و نه عابر بانکی برای برداشت وجه قابل استفاده اهالی آن منطقه وجود دارد.
امروزه خدمات بانکی از نیازهای ضروری زندگی روزه مره مردم به حساب می آید، ولی شاید باورش سخت باشد که هنوز در کشور ایران شهری است که حتی از ساده ترین خدمات بانکی برخوردار نیست چه برسد به بانک. “شهر گیوی(منطقه ۲ شهری)” در جنوب استان اردبیل، هیچ بانک و هیچ عابر بانکی ندارد و درخواست مردم در سالها و ماههای اخیر برای متقاعد کردن بانکها برای بازگشایی شعبه ای در این شهر بی نتیجه بوده است.
به گزارش کیویمیز، البته بررسی ها نشان می دهد فقط “یک” شعبه پست بانک که معمولا امروزه در مناطق روستایی هم وجود دارد، در این شهر به چشم می خورد که آن هم عابر بانک ندارد.
برای اطلاع از کم و کاست این قضیه سراغ یکی از اهالی این شهر رفتیم که وی در این خصوص می گوید: در شهر ما فقط یک صندوق قرض الحسنه قائم وجود دارد و اثری از بانکهای دولتی نیست.
وی ادامه داد: نزدیکترین جایی که بانک دارد و مجبوریم برای انجام فعالیتهای اداری خود به آنجا برویم منطقه ۱ شهری است که در فاصله حدود ۲ یا ۳ کیلومتری این شهر قرار دارد؛ شاید ۲ کیلومتر فاصله کمی بین این دو منطقه است ولی آیا وجود بانک و عابر بانک در منطقه ۲ شهری در انجام فعالیت و امور بانکی به مردم یاری نخواهد رساند؟ آیا غیر این است که وجود یک بانک در این منطقه در انجام امورات بانکی، کارهای اهالی این منطقه را آسان خواهد کرد؟ و ساعت ها وقت فقط برای برداشت وجه مورد نظر صرف نخواهد شد؟
وی در پاسخ به این سئوال که مردم این منطقه چگونه یارانه نقدی خود را دریافت می کنند، می گوید:  مجبوریم از مغازه های شهر مقداری خرید کنیم تا بقیه آن را نقدی بگیریم یا منتی بر سر ما گذاشته و با هزاران حرف و حدیث پول درخواستی را دریافت می کنیم و یا اینکه باید به منطقه ۱ شهری(گیوی سفلی) برویم و از عابربانک های آنجا پول خود را بگیریم.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn