Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

مصلحی از دخالت «سرویس‌های اطلاعاتی» در دولت احمدی‌نژاد خبر داد

آذوح: حیدر مصلحی، وزیر پیشین اطلاعات، روز یک‌شنبه در یک سخنرانی مدعی «دست [داشتن] سرویس‌های اطلاعاتی» در دولت محمود احمدی‌نژاد در دو سال پایانی کار او شد.
به گزارش روز یک‌شنبه هشتم دی‌ماه خبرگزاری فارس، آقای مصلحی که در جمع تعدادی از بسیجیان سخنرانی می‌کرد، با تاکید بر «لزوم تفکیک دولت نهم از دولت دهم» اشاره کرد که «دولت دهم در دو سال پایانی عمر خود دچار مشکلاتی شد» و «سرویس‌های اطلاعاتی» در ایجاد این مشکلات دست داشتند.
به طور معمول در ادبیات مقامات جمهوری اسلامی مقصود از «سرویس‌های اطلاعاتی» آژانس‌های جاسوسی غربی است.
وزیر اطلاعات دولت محمود احمدی‌نژاد در ادامه توضیح داده است: «ما در همانجا دست سرویس‌های اطلاعاتی را خالی نمی‌بینیم. امروز سرویس‌های اطلاعاتی فرد مورد نظر را شناسایی می‌کنند و برای او مشکلی ایجاد می‌کنند و بر اساس آن مشکل از فرد می‌خواهند که با آنها همکاری کند
حیدر مصلحی به جزئیات این مسئله اشاره نکرده، اما در بیان «مثال» گفته است که «به مسئول دفتر یک شخصی می‌گویند اجازه ندهید افراد قدرتمند در این حوزه به کار گرفته شوند».
گرچه آقای مصلحی به نام هیچ مقامی اشاره نکرده است، به نظر می‌‌رسد منظور او از «مسئول دفتر» اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد، در دوران ریاست جمهوری و از نزدیک‌ترین افراد به رئیس جمهور سابق باشد که هم گزارش‌های زیاد اما اثبات نشده‌ای در همان زمان از سفرهای خارجی او در رسانه‌های نزدیک به جناح اصولگرا منتشر شد و هم گفته شده که نقش اصلی را در برکناری حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات توسط محمود احمدی‌نژاد داشته است.
آقای مصلحی در فروردین‌ماه ۱۳۹۰ از سمت خود به عنوان وزیر اطلاعات استعفا کرد و این استعفا بلافاصله با موافقت رئیس جمهور وقت روبه‌رو شد.
با این حال علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با حمایت از آقای مصلحی دستور داد تا او در سمت خود باقی بماند. این درخواست آقای خامنه‌ای، با مخالفت ۱۱ روزه محمود احمدی‌نژاد و خانه‌نشینی او روبه‌رو شد که باعث بحرانی شدن روابط میان او و رهبر ایران شد.
در آن هنگام هفته‌نامه اکونومیست یکی از دلایل برکناری حیدر مصلحی را «شنود» مکالمات اسفندیار رحیم مشایی عنوان کرده بود.
روزنامه کیهان نیز نوشت که وزیر پیشین اطلاعات به دلیل برکناری یکی از اعضای این وزارتخانه که از نزدیکان رئیس دفتر وقت رئیس جمهور بود از سمت خود برکنار شده است.
پس از آن اتفاقات که منجر به ماندن حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات شد، تعدادی از نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی و محمود احمدی‌نژاد دستگیر و زندانی شدند که «ارتباط با غرب» یکی از اتهام‌های آنها عنوان شد.
یک ماه پس از تلاش ناموفق محمود احمدی‌نژاد برای برکناری وزیر پیشین اطلاعات، دو تن از نمایندگان مجلس هشتم، آقای مشایی را به «تلاش برای برقراری رابطه با آمریکا» متهم کردند.
حسین فدایی، از فرماندهان سابق سپاه و نماینده مجالس هفتم و هشتم، گفت که «جریان انحرافی» به رهبری اسفندیار رحیم مشایی برای نزدیکی با «سرویس‌های جاسوسی بیگانه» می‌کوشد و محمد سروری، از دیگر اعضای سابق سپاه که در چند دوره اخیر نماینده مجلس بوده، نیز وعده داد که در آینده «ارتباط جریان انحرافی با دشمنان و بیگانگان شفاف‌تر از امروز خواهد شد و مردم نیز به روابط‌ پنهانی پی‌ خواهند برد».
اسماعیل کوثری، از دیگر فرماندهان سابق سپاه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، نیز آقای مشایی را به ارتباط با ام‌آی سیکس، سازمان جاسوسی خارجی بریتانیا، متهم کرده است.
رادیو فردا
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn