باشین ساغ اولسون تورک دونیاسی: 86 کشته و 200 مجروح در انفجارهای تروریستی آنکارا

آذوح: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، به شدت دو انفجار خونبار در آنکارا را که به کشته شدن دستکم ۸۶ تن و زخمی شدن ۱۸۶ تن دیگر انجامید، محکوم کرد و گفت این انفجاررها، وحدت و صلح را هدف قرار می‌دهد.مقامات ترکیه اعلام کرده اند که حال ۲۶ نفر از زخمی ها وخیم است و احتمال افزایش تعداد کشته ها وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، در حالی که احمد داوود اغلو نخست وزیر ترکیه، مسئولان ذیربط را برای برگزاری جلسه امنیتی فوری به منظور بررسی انفجارها دعوت کرد، اردوغان در بیانیه‌ای تاکید کرد: «همبستگی و قاطعیت بهترین پاسخ معنا دار به تروریسم است
او افزود که عاملان انفجاررها، در پی ایجاد تفرقه میان اقشار جامعه هستند.
در همین حال احمد داوود اغلو مسئولان بخش‌های امنیتی و بهداشتی را برای حضور در جلسه‌ای فوری در دفتر نخست وزیری فراخواند.در عین حال، داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه، داعش، پ ک ک و یک گروه چپگرا را مظنون به دست داشتن در این بمبگذاری دانست.
در بیانیه نخست وزیری ترکیه آمده است که آقای داوود اغلو، معاونش یالچین آقدوگان، هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات، جلال الدین لکه سیز مدیر سازمان امنیت عمومی و مسئولانی در وزارت کشور و بهداشت را به جلسه‌ای فوری دعوت کرد.
بنا بر این بیانیه، دو انفجار ساعت ۱۰:۴ صبح به وقت محلی آنکارا روی داده است. هدف انفجارها تجمع بزرگی بود که در آن انجمن‌های صنفی و جامعه مدنی مشارکت کرده بودند.
این بیانیه «تجاوز پست» را که «دموکراسی و امنیت را در کشور» هدف قرار داد، محکوم کرد و افزود: «سازمان‌های ذی‌ربط تحقیقات خود را درباره «حادثه تروریستی» آغاز کرده‌اند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn