هشدار خامنه‌ای: هدف دشمن انحلال درونی و استحاله داخلی نظام است

آذوح: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران بار دیگر از برنامه‌های «دشمنان انقلاب» سخن گفت و نسبت به آن‌چه «جنگ نرم دشمن» نامید هشدار داد و آن را از «جنگ سخت» پیچیده‌تر دانست.
خامنه‌ای روز دوشنبه ۲۰مهرماه در دیدار با مسئولان صدا و سیما خطرات جنگ نرم را «بیشتر و نگران‌کننده‌تر» خواند و گفت: «جنگ نرم برخلاف جنگ سخت، آشکار، قابل فهم و ملموس نیست و حتی در برخی موارد طرف مقابل ضربه خود را می‌زند اما جامعه هدف، دچار خواب‌آلودگی و عدم احساس حمله است
«جنگ نرم» اصطلاحی است که مقام‌های جمهوری اسلامی درباره فعالیت‌های اجتماعی، فکری و فرهنگی جهان غرب به‌کار می‌برند. آن‌ها چنین فعالیت‌هایی را دشمن ارزش‌های اسلامی می‌دانند و سال‌هاست که درباره «خطر»های آن هشدار می‌دهند.
خامنه‌ای هدف اصلی از «جنگ نرمِ فکرشده و حساب‌شده» را «استحاله جمهوری اسلامی ایران و تغییر باطن و سیرت، با حفظ صورت و ظاهر» آن دانست.
او گفت: «در چارچوب اهداف جنگ نرمِ دشمن، باقی ماندن نام “جمهوری اسلامی” و حتی حضور یک معمم در رأس آن مهم نیست، مهم آن است که ایران تأمین‌کننده اهداف آمریکا، صهیونیسم و شبکه قدرت جهانی باشد
رهبر جمهوری اسلامی مخاطبان اصلی جنگ نرم را مردم و به ویژه «نخبگان، دانشگاهیان، دانشجویان، جوانان و عناصر فعال» عنوان کرد و گفت درباره برنامه‌ریزی جنگ نرم برای مسئولان حکومتی با آن‌ها صحبت کرده و خواهد کرد.
علی خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود تغییر باور به گذشته، آینده و حال را اهداف جنگ نرم خواند. او گفت در این جنگ تلاش می‌شود که باورهای مردم نسبت به حکومت قبل از انقلاب تغییر کند و به گذشته‌ای «درخشان و زیبا» تبدیل شود.
به‌گفته خامنه‌ای دشمنان می‌خواهند «به جوان امروزی القاء کنند که وضع کنونی کشور مایه شرمندگی است و رسیدن به پیشرفت در آینده نیز غیرممکن است تا نشاط و تحرک و علم‌آموزی و امید به آینده را از نسل جوان بگیرند
او ترسیم آمریکا و کشورهای اروپایی به‌عنوان «کشورهایی پیشرفته، راحت، امن و بدون مشکل» را «باورهای غیرواقعی» دانست که دشمنان در جوانان ایران ایجاد می‌کنند.
رهبر جمهوری اسلامی ایران به مسئولان صدا و سیما هشدار داد که نسبت به خصوصیات جنگ نرم حساس باشند و در راه مقابله با آن تلاش کنند. او صدا و سیما را «رسانه نظام و کشور و انقلاب» نامید و گفت: «صدا و سیما قرارگاه مقدم و فعال مقابله با جنگ نرم است و مدیران و کارکنان رسانه ملی، سرداران و سربازان این جنگ نرم هستند
در پی توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵، علی خامنه‌ای بیش از پیش بر نفوذ دشمن در ایران تأکید می‌کند. او پس از این توافق تقریباً در هر سخنرانی خود نسبت به تلاش دشمن برای نفوذ در ایران، استحاله حکومت و ایجاد تغییر در آن هشدار داده و ایجاد رابطه متعارف با آمریکا را ممنوع اعلام کرده است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn