Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

آذربایجان حق قهرمانی ندارد!

فغانی بار دیگر سر تراختور را بریده و جام را دو دستی تقدیم تیم دردانه سپاهان نمود تا مبادا لابی قدرتمند اصفهانی‌ها در فدراسیون فوتبال از رسیدن جام قهرمانی به آذربایجان آزرده خاطر شود!
به گزارش دورنانیوز، در حالی که هنوز خاطرات تلخ فینال خونین لیگ برتر والیبال و رفتار ناعادلانه فدراسیون و سازمان لیگ والیبال کشور در حق تیم شهرداری اورمیه و در نتیجه ضرب و شتم صدها هوادار آذربایجانی و تقدیم دودستی جام به تیم دردانه پایتخت یعنی پیکان، از ذهن و فکر مردم این خطه خارج نشده است، بار دیگر یک رفتار تبعیض‌آمیز و یک حق کشی واضح و آشکار دیگر، این بار بر علیه تیم فوتبال محبوب و پرهوادار تراختور آذربایجان، دل میلیون ها ترک زبان در اقصی نقاط ایران را به درد آورده و بیش از پیش از سیاستهای کثیف و ناپاک مبتنی بر تبانی و قومیت گرایی حاکم بر فوتبال کشور، پرده برداشت.
در حالی که دیروز، بیش از صدهزار هوادار از شهرهای دور و نزدیک و از اورمیه، سولدوز، میاندوآب، زنجان، اردبیل، همدان، سنندج، شیراز و… با هدف حمایت از تراختور در آخرین و حساس ترین بازی این تیم در لیگ برتر و برپایی جشن قهرمانی، خود را به تبریز رسانده و رنج و زحمت فراوانی را چه در طول مسیر سفر و چه در استادیوم به جان خریدند، اما فدراسیون فوتبال با اتخاذ سیاستی تبعیض آمیز و ناعادلانه، دل این صدهزار عاشق متعصب و میلیون ها ایرانی دیگر را شکسته و با تمام قوا از رسیدن تیم تراختور به جام قهرمانی جلوگیری به عمل آورد.
IMG_20150515_103329
IMG_20150515_144850
IMG_20150515_111016
در حالی که تراکتور با نتیجه سه بر یک از نفت تهران جلو بوده و همه چیز برای برپایی جشن قهرمانی و پایکوبی در تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان مهیا بود، فغانی داور این دیدار، انصاف و اخلاق حرفه ای خود را به سیاست های فدراسیون باخته، و با قضاوتی یک طرفه و ظالمانه شاکله و انسجام تیم آذربایجانی را به هم ریخته و ابتکار عمل را از چنگ این تیم ربود. ظلم فغانی در حق تراختور، نتیجه ای جز دریافت دو گل از تیم نفت و به تساوی کشیده شدن بازی نداشت، و در حالی که تا دقیقه ۸۰ خبرها حاکی از برد ۲ بر صفر سپاهان در برابر سایپا بود، در چارچوب یک برنامه از قبل تعیین شده، عوامل فدراسیون فوتبال با انتقال اخبار و اطلاعات نادرست و غلط مبنی بر تساوی دیدار سایپا و سپاهان و در نتیجه قهرمانی تراختور در صورت ثابت ماندن نتیجه ۳-۳، کادرفنی تصمیم به تغییر رویکرد بازی از تهاجمی به دفاعی گرفته و تراکتور ۱۰ دقیقه پایانی این دیدار را تدافعی بازی کرد تا با حفظ نتیجه تساوی، جام را بالای سر ببرد.
یکی از عکاسها که دور زمین بوده دیده که یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال حوالی دقیقه ۸۰ به نیمکت تراکتورسازی گفته که بازی سپاهان و سایپا دو بر دو شده است و حتی با دوربین تلویزیون هم مصاحبه کرده است.
با پایان این دیدار که همگان از صدهزار هوادار حاضر در استادیوم گرفته تا بازیکنان و کادرفنی تیم که فکر میکردند جام به آذربایجان آمده و تراختور قهرمان لیگ برتر شده است، به شادی پرداخته و این قهرمانی خیالی را جشن گرفتند! اما این شادی بیش از ۵ دقیقه دوام نداشت و با اطلاع هواداران از کلاهی که از سوی فدراسیون فوتبال بر سرشان نهاده شده، اقدام به اعتراض به این برنامه زشت و توهین آمیز نمودند.
سایت ورزش سه در این رابطه نوشت:
«تراکتوری ها که ۳ ـ ۱ از نفت جلو بودند، ۲ بار با ضربات قربانی و پادووانی مغلوب حملات نفت شدند و با این تیم به تساوی رضایت دادند. نکته عجیب اما این بود که به بازیکنان و کادرفنی گفته شده بود که بازی سپاهان و سایپا با تساوی ۲ ـ ۲ به پایان رسیده و آنها به طرز عجیبی در دقایق آخر به اداره کردن بازی پرداختند و بعد از سوت پایان هم جشن گرفتند.
این در حالی بود که تراکتور قهرمانی را به سپاهان واگذار کرده بود اما کسی از این موضوع خبر نداشت. این جشن حدود ۵ دقیقه طول کشید تا دوباره به تراکتوری ها اعلام شود، سپاهان قهرمان لیگ‌برتر شده است. آنها در اوج شادی جشن شان را قطع کردند و در این لحظه جو ورزشگاه هم تغییر کرد و بارانی از صندلی به سمت زمین پرتاب شد. این عصبانیت البته طبیعی بود چون تراکتورسازی این بار تیم شایسته ای داشت و واقعا فاصله بسیار کمی تا قهرمانی داشت
سرمربی تراکتورسازی در همین رابطه به خبرنگاران گفت: در بازی با سپاهان دیدید که همین آقای فغانی چه بلایی سر ما آوردند و این صحبت امروز نیست. در آن بازی کسی که سپاهان را از پایین جدول به بالا آورد همین آقای فغانی بود که نتیجه لیگ را به نفع سپاهان عوض و این تیم را قهرمان کرد. او نباید به تبریز می‌آمد. در بازی با سپاهان پنالتی را گرفت که اصلا پنالتی نبود و نتیجه بازی را عوض کرد.
اولیویرا عنوان کرد: ناراحتی مردم به خاطر بازی امروز نیست بلکه به خاطر این است که به ما کلک زدند و سپاهان را قهرمان کردند. فغانی باید به اصفهان می‌رفت و در جشن سپاهان شرکت می‌کرد.
newsimg-930120-۱۳۹۴-۰۲-۲۶-421096
سرمربی تیم نفت تهران نیز در اظهاراتی عنوان کرد: قبل از بازی به تونی اولیویرا گفتم یا شما ما را می‌برید یا ما شما را و یکی از ما قهرمان می‌شود اما ۶، ۷ دقیقه آخر بازی یک کار غیرحرفه‌ای و کثیف انجام شد گفتند سپاهان بازی را مساوی کرده و برنامه حمله و دفاع ما و تراکتورسازی را به هم زده‌اند.
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نیز در گفت‌وگو با آناج ابتدا در خصوص اتفاقات آخر بازی تیم‌های تراکتورسازی تبریز و نفت تهران اظهار داشت: به شخصه آنقدر پس از بازی افکارم به هم ریخته بود که اصلا همه چیز را به کلی فراموش کرده و باید پیگیری کنیم و با بازیکنان و کادر فنی صحبت کنیم بینیم که اصل موضوع چه بوده است و این اعلام نتیجه تساوی دیدار سپاهان از کجا نشات گرفته است.
شهرام دبیری در ادامه گفت: اگر داور بازی خوب مدیریت می‌کرد آندو اخراج نمی‌شد. حتی خطاهای محکم‌تری از خطای آندو در این بازی انجام شد اما داور به هیچکدام از آن‌ها اخطار نداد. دوباره می‌گویم داور نتوانست مدیرت کند و این اخراج در عدم نتیجه گیری تراکتورسازی موثر بود.
وی در پایان با بیان اینکه اتفاقات آخر بازی حتما باید پیگیری شود افزود: حتما باید پیگیری شود اما تاثیری ندارد و نتیجه را عوض نخواهد کرد. اما باید پیگیری کنیم ببینیم که چرا این موضوع قبل از پایان بازی اعلام شده است و آیا تاثیری داشته است این موضوع یا خیر و اینکه چرا خواستند بازی را از تب و تاب بیاندازند. فقط تاسف می‌خورم، متاسفانه در روزی که تراکتورسازی خیلی خوب بازی کرد و حقش هم قهرمانی بود اما به دلایلی اینگونه نشد.
مهدی کیانی کاپیتان تراختور پس از تساوی ۳ بر ۳ تیمش برابر نفت تهران و از دست دادن جام قهرمانی لیگ برتر اظهار داشت: قهرمان واقعی هواداران تراکتورسازی هستند. متأسفانه داوری در بازی امروز به ما ضربه زد نمی‌دانم چرا آندرانیک اخراج شد و احساس می‌کنم داور دنبال بهانه بود تا وی را اخراج کند. متأسفانه اواخر بازی به ما گفتند که بازی سپاهان و سایپا با نتیجه ۲ بر ۲ به اتمام رسیده است نمی‌دانیم چه کسی این حرف را زد اما ما بر اساس صحبت وی به بازی ادامه دادیم.
کاپیتان تیم تراکتورسازی ادامه داد: هواداران بدانند که ما یک سال سخت را سپری کردیم و هر لحظه برای موفقیت تراکتورسازی جنگیدیم حالا هم ناراحت هستیم که نتوانستیم به قهرمانی برسیم من فکر می‌کنم حقمان است که سالی یک جام بگیریم.
کیانی در مورد عملکرد داوری اظهار داشت: در یک صحنه بازیکن نفت خودش می‌گفت که پنالتی شده اما داور نظر وی را هم قبول نداشت فکر می‌کنم اعتماد به نفس بالای داور در این مسابقه کار دستمان داد.
این اتفاقات تلخ و ناگوار در نهایت منجر به مصدوم و بازداشت شدن چند تماشاگر شده و خاطرات تلخ فینال لیگ برتر والیبال برای هواداران آذربایجانی بار دیگر زنده شد.
17_2
اما در پایان سوالی که مطرح است، چه زمانی دست باندهای کثیف از ورزش ایران کوتاه شده و چه زمانی تبعیض بین تیم های دردانه پایتخت و اصفهان و تیم های آذربایجانی از بین رفته و شایسته سالاری جایگزین فاکتورهای قومی خواهد شد؟
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn