Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

حمله مسلحانه مداح حکومتی؛ دو روایت

آذوح: در پی تصادف خودروی محمود کریمی، یکی از مداحان حکومتی ایران با خودروی یک زوج جوان، مداح حکومتی و همراهانش با زوج جوان درگیرشده ضمن تیراندازی به سوی خودروی آن‌ها می‌گریزند. این ماجرا اما روایت‌های متفاوتی دارد.
به‌گزارش سایت عصر ایران این رویداد حدود شش شب قبل رخ داده است.
بنا به این گزارش خودروی این مداح، در یکی از اتوبان‌های درون شهری تهران با یک پژو ۲۰۶ که زوج جوانی در آن بودند تصادف می‌کند. پس از تصادف و درگیری لفظی، یکی از افراد حلقه این مداح، با سلاح کمری پنج تیر به سمت خودروی این افراد شلیک می‌کند و سپس همه فرار می‌کنند.
    سایت “ندای انقلاب”: این خودرو مداح بود که از سوی سرنشینان اراذل و اوباش چند خودرو مورد تهدید قرار گرفت
این گزارش بدون اشاره به نام این مداح حکومتی نوشته است خبری از دستگیری و برخورد با این مداح و تیرانداز همراه وی نیست.
سایت آینده، نیز بدون ذکر نام این مداح به شرح ماجرا پرداخته و نوشته است این مداح، یکی از مداحان مشهور تهران است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی در روزهای عزاداری، نوحه‌خوانی‌های او را مدام پخش می‌کند.
آینده” می‌افزاید: پس از حادثه “سرنشینان ۲۰۶ به کلانتری شکایت می‌برند و شکایت ثبت و به دادسرا ارسال می‌شود اما جناب مداح تیرانداز در جلسه دادرسی حضور پیدا نمی‌کند.”
در همین حال سایت “ندای انقلاب” که گفته می‌شود نزدیک به سپاه پاسداران و نهادهای امنیتی است نام این مداح را محمود کریمی عنوان کرده و ماجرا را کاملا متفاوت بازگو کرده است.
این سایت به‌نقل از “یک منبع نزدیک به محمود کریمی” نوشته است این خودرو مداح بوده که “از سوی سرنشینان چند خودرو” که آن‌ها را “اراذل و اوباش” توصیف کرده، مورد تهدید قرار گرفته است.
محمود کریمی، مداح حکومتی
ندای انقلاب” نوشته است: “سرنشینان این خودروها با ویراژ دادن اطراف خودرو محمود کریمی وی را مجبور به توقف در حاشیه اتوبان می‌کنند. پس از توقف خودرو کریمی در حاشیه اتوبان، سرنشینان خودروهای مزاحم پیاده شده و به سمت خودرو کریمی می‌روند و این مداح که به همراه خانواده خود بوده برای دفاع از خانواده خود و دور کردن آن‌ها اقدام به شلیک هوایی می‌کند که این کار هم نتیجه نمی‌دهد و در نهایت کریمی یک گلوله به سمت لاستیک ماشین یکی از این افراد مزاحم شلیک می‌کند که این گلوله به گلگیر خودرو اصابت می‌کند و در نهایت آن‌ها از اطراف ماشین کریمی فاصله می‌گیرند.”
این سایت با بیان این‌که “محمود کریمی مجوز حمل سلاح دارد” نوشته است: “به دلیل اثرگذاری حاج محمود کریمی در سال‌های اخیر و جذب جوانان به فرهنگ اهل بیت و ترویج این فرهنگ از سوی وی ما شاهد عصبانیت ضدانقلاب از این مداح اهل بیت هستیم.”
    سایت آینده نوشته است در خودرو مداح مشهور، حسن رعیت یا حسن میرکاظمی، شریک مشهور بابک زنجانی حضور داشته و پرسیده است رابطه مداح حکومتی و حسن میرکاظمی چیست
در پی ادعاهای سایت “ندای انقلاب”، تارنمای آینده در مطلب تازه‌ای چند سئوال از “رسانه‌های افراطی” کرده است.
حاج محمود کریمی
حاج محمود کریمی
سایت آینده بار دیگر بدون آن‌که از محمود کریمی نامی ببرد نوشته است: “حسن رعیت یا حسن میرکاظمی شریک مشهور بابک زنجانی در خودروی  مداح مشهور” بوده و پرسیده است “آیا وی جزو خانواده وی محسوب می‌شود؟” آینده همچنین از رابطه مداح حکومتی و حسن میرکاظمی پرسیده است.
حسن میرکاظمی مشهور به رعیت از نیروهای موسوم به لباس شخصی و یک تاجر است. در رویدادهای سال ۸۸  تصاویری از او در رسانه‌ها منتشر شد که در آن‌ها میرکاظمی مسلح به سلاح کمری به راهبری نیروی موتورسوار برخوردکننده با جمعیت معترضان می‌پرداخت.
سایت بازتاب در یادداشتی میرکاظمی را چهره اصلی پشتیبان بابک زنجانی، تاجر و سرمایه‌دار ایرانی که هم‌اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد، معرفی کرد.
سایت آینده همچنین پرسیده است: “این چه اراذل واوباشی بوده‌اند که به خودروی مداح مشهور حمله کرده‌اند اما به جای این‌که آن‌ها مسلح باشند طرف مقابل مسلح بوده و تیراندازی کرده است؟” و “چرا به جای این‌که آن‌ها فرار کنند به کلانتری مراجعه کرده‌اند و اقدام به گزارش حادثه و شکایت نموده‌اند؟
آینده” گفته است: “چرا باید افرادی نظیر یک مداح یا یک متهم دانه درشت اقتصادی مجوز حمل سلاح داشته باشند؟
مداحان حکومتی در سال‌های اخیر قدرت بیشتری گرفته‌اند و در درگیری‌های جناحی حکومت ایران نقش ایفا می‌کنند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn