Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

ورود سپاه پاسداران به پروژه‌های درمانی ایران

آذوح: وزیر بهداشت ایران اعلام کرد که تعدادی از پروژه‌های بیمارستانی، درمانی و آموزشی این وزارتخانه را به قرارگاه خاتم‌النبیا واگذار می‌کند. این قرارگاه زیر نظر سپاه پاسداران اداره می‌شود.
حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت ایران، در مراسم امضای تفاهم‌نامه با قرارگاه سازندگی سپاه، اعلام کرد که در چهار سال آینده تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مشترک با این قرارگاه انجام می‌شود.
این تفاهم‌نامه را وزیر بهداشت ایران و عبادالله عبدالهی، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا، روز سه‌شنبه ۲۵ فروردین امضا کردند.
وزیر بهداشت ایران گفته است که اغلب بیمارستان‌های ایران بیش از ۵۰ سال از زمان ساخت‌شان می‌گذرد و او می‌خواهد با این تفاهم‌نامه این بیمارستان‌ها را بازسازی و تجهیز کند.
پیشتر حسن قاضی‌زاده هاشمی گفته بود که اتمام طرح‌ها در حوزه سلامت و در بخش دولتی به بیش از ۳۰ سال زمان نیاز دارد. کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز اعلام کرده بود که حوزه سلامت در سال آینده با کسری بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی رو‌به‌روست.
اکنون وزیر بهداشت با تقدیر از مسئولان قرارگاه خاتم‌النبیا‌، این مجموعه را از افتخارات جمهوری اسلامی ایران دانست.
حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران نیز از سپاه خواسته بود تا در پروژه‌های عمرانی مشارکت کند.
قرارگاه خاتم‌الانبیا که وابسته به سپاه پاسداران است، از پیمانکاران «طرح‌های بزرگ صنعتی راه‌سازی، احداث راه‌آهن و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی» در ایران به شمار می‌آید.
علاوه بر این، بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های سپاه پاسداران در خارج از مرز‌های ایران، همچون کشورهای ارمنستان، عراق و افغانستان توسط این قرارگاه انجام می‌پذیرد.
این قرارگاه پس از جنگ هشت ساله ایران و عراق به دستور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، تشکیل شد.
حسن هاشمی، شاگرد اول کابینه
رسانه‌های طرفدار دولت، حسن قاضی‌زاده هاشمی را به رقابت با حسن روحانی و تبانی با جبهه پایداری متهم کرده‌اند. از آغاز کار دولت تاکنون از حسن قاضی‌زاده هاشمی به عنوان وزیر جبهه پایداری در دولت روحانی یاد شده است.
hasan hashemi3
رسانه‌های طرفدار دولت، حسن قاضی‌زاده هاشمی را به رقابت با روحانی و تبانی با جبهه پایداری متهم کرده‌اند
برخی از این رسانه‌ها قاضی‌زاده هاشمی را به کنایه «شاگرد اول کابینه» می‌خوانند.
کنایه «شاگرد اول» کابینه به تبلیغات گسترده‌ رسانه‌های نزدیک به جبهه پایداری درباره خدمات وزیر بهداشت نظر دارد. روغن پالم، برنج‌های آلوده، سونامی سرطان، انفعال وزارت بهداشت در بحران آلودگی هوا و …، انتقاداتی‌ هستند که مخالفان وزیر بهداشت علیه او مطرح می‌کنند.
رسانه‌های نزدیک به دولت مدعی شده‌اند که حسن قاضی‌زاده هاشمی، قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ با حسن‌ روحانی، رئیس دولت فعلی رقابت کند. قاضی‌زاده هاشمی خود یک پزشک است.
از زمانی که روحانی، حسن قاضی‌زاده هاشمی را به عنوان وزیر بهداشت به مجلس معرفی کرد، این وزیر کابینه همواره با این اتهام مواجه بوده که آیین‌نامه‌ها و مقررات را بر اساس منافع شخصی خود در بخش خصوصی تعیین می‌کند.
حسن قاضی‌زاده هاشمی یکی از سهامداران عمده بیمارستان خصوصی چشم‌پزشکی نور در تهران است. این بیمارستان در سال ۱۳۷۲ تأسیس شده و در شهریور ماه ۱۳۹۲ هم شعبه تازه‌ای در کرج بنیاد نهاده است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn