حملات سايبری ایران علیه آمریکا «پیچیده‌تر شده است»

آذوح: گزارشی که با همکاری يک شرکت خصوصی منتشر شده نشان می‌دهد ايران خطر سايبری رو به افزايشی برای آمريکا است و در ماه‌های گذشته حمله‌های سايبری آن پیچیده‌تر شده است.
به گزارش روز پنجشنبه ۲۷ فروردين خبرگزاری فرانسه، اين تحقيق که کار مشترک مرکز تحقيق «امريکن اينترپرايز اينستيتو» و شرکت خصوصی امنيت سايبری «نورث» است می‌گويد که «ايران به دنبال نقاط آسيب‌پذير در زيرساخت‌های (سايبری) آمريکا است
در اين تحقيق آمده است: «ايران در حال تبديل شدن به يک خطر فزاينده سايبری برای آمريکا و متحدانش است».
اين گزارش می‌گويد: «ايران توان سايبری خود را به شکل فزاینده‌ای افزایش داده است و توانسته وارد شبکه‌هايی با توان دفاعی خوب و بالا در آمريکا و عربستان سعودی شود و اطلاعات حساس آنها را جمع‌آوری کرده يا از بين ببرد».
اين گزارش می‌گويد به رغم تحريم‌هايی که بر ايران اعمال شده است، حمله‌ هکر‌ها و عمليات سايبری جاسوسی ايران بيشتر شده است.
شرکت خصوصی «نورث» گفته که برای تهيه اين گزارش از ميليون‌ها حسگر استفاده کرده است. روش کار اين طور بوده که اين حسگرها در شبکه‌‌های حساسی چون بانک‌ها و صنايع برق پخش شده‌اند تا بيشترين تمايل هکرها را رديابی کرده و آمار آن را بگيرند.
اين شرکت می‌گويد ايران در حال انجام حملات سايبری از داخل و از خارج از خاک خود است.
در اين گزارش آمده که احتمال دارد شرکت‌ها و سرور‌های پرقدرت با حضور برخی از سرورهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پذيرای ديگر شبکه‌های کامپيوتری در غرب باشند که اين حملات را سازماندهی می‌کنند.
در اين تحقيق آمده است: «فقط با ثبت‌نام و پرداخت هزينه ورود به برخی سرويس‌های مجازی که برای خدمت‌رسانی به شهروندان عادی ساخته شده است، سرويس‌های امنيتی ايرانی و کاربران عادی می‌توانند ابزارهای پيشرفته‌ای که غرب برای بستن راه ورود آن‌ها ساخته است را دور بزنند».
اين گزارش می‌گويد عمليات هکری خارج از مرزهای ايران را شرکت‌های غربی صاحب نرم‌افزارها و سيستم‌ها می‌توانند پاسخ دهند. اين شرکت‌ها می‌توانند با سازمان‌های ايرانی که از پيش در فهرست سياه قرار گرفته و يا نهادهای مرتبط با شبه‌نظاميان قطع همکاری کرده و ديگر به آن‌ها سرويس ندهند.
اين گزارش می‌گويد ايران در حالی خطر سايبری خود را افزايش داده که کماکان چين و روسيه، بزرگترين خطر‌های ديجيتالی محسوب می‌شوند.
حمله هکرها به کازينوها و بانک‌ها
جيمز کلپر سه ماه پيش گفته بود بر اساس مدارک محرمانه، کازينوی «سند» در لاس‌وگاس مورد حمله قرار گرفته و برخی خدمات آن برای ساعاتی قطع شد.
شلدون ادلسون، صاحب اين کازينو در سال ۲۰۱۳ گفته بود «بايد با بمب اتمی به ايران حمله کرد».
بر اساس اين گزارش، شماری از مقامات امنيتی آمريکايی گفته‌اند ايران همچنین در حمله به بانک‌های آمريکايی در سال ۲۰۱۱ و نيز حمله بدافزاری به شرکت نفت و گاز عربستان سعودی در سال ۲۰۱۲ دست داشته است.
اين گزارش می‌گويد توان سايبری ايران پس از حمله سايبری موسوم به «استاکس نت» در ايران افزايش يافته است. گفته شده که اين حمله با هدف حمله به تاسيسات غنی‌سازی اورانيوم صورت گرفته بود.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn