به مناسبت 1 خرداد و حمایت از زندانیان سیاسی آذربایجان جنوبی: تجمع اعتراضی در گوتنبورگ سوئد+ تصاویر

آذوح: بزرگداشت قیام خرداد آذربایجان، قیام ملت عرب احواز و حمایت از زندانیان سیاسی زمینه ساز برگزاری تجمعی گسترده در گوتنبورگ سوئد شد.
به گزارش آذوح روز شنبه، 27 خرداد، با برپایی چادری بزرگ در میدان اصلی شهر گوتنبورگ فعالین آذربایجانی ساکن این شهر گرد هم آمده و با برافراشتن پلاکاردها، تصاویر زندانیان سیاسی، تصاویر اورموگولو و پخش دهها جزوه و... به پیشواز 1 خرداد رفتند.
دهها  نفر از حاضرین و رهگذران سوئدی نیز در این گردهمآیی با امضای طوماری رسما اعتراض خود به سیاستهای رژیم ایران علیه ملت آذربایجان و علی الخصوص وضعیت اورموگولو و زندانیان سیاسی را بیان داشته و این امضاها توسط هیاتی از فعالین آذربایجانی به دفتر سازمان عفو بین الملل تقدیم خواهد گردید.
قیام خرداد آذربایجان و دهها شهید آن حوادث، وضعیت وخیم جسمانی یوروش مهرعلی بیگلو و دیگر زندانیان سیاسی در پی اعتصاب غذای چند هفته ای، وضعیت وخیم زندانیان عرب و اعدام گسترده ی فعالین سیاسی عرب و آخرین اخبار از اورموگولو تاثر بسیاری از شرکت کنندگان در این تجمع را برانگیخت. نمایندگانی از احزاب سوئدی حاضر در این گردهمآیی نیز با دریافت جزوات و... بر لزوم ارتباط بیشتر با فعالین اذربایجانی و افزایش فشار بر رژیم ایران تاکید داشتند.
گفتنی است این تجمع که با دعوت "اتحاد آذربایجان جنوبی ( آذوح – گادپ )" و با همراهی بسیاری از فعالین آذربایجانی و عرب ساکن گوتنبورگ از ساعت 10 صبح آغاز گردید در ساعت 16 به کار خود پایان داد.
آذوح 





















































Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn