Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

تظاهرات ضد تروریستی در اورمیه و اردبیل+ ویدیو

آذوح: تظاهرات ضد تروریستی در اردبیل
تظاهرات و راهپیمایی مردم اردبیل در حمایت از اعتراضات مردم شهر ارومیه در رابطه با حرکات تروریستی کردهای پ .ک.ک و پژاک در تاریخ 24/7/93 با دخالت نیروهای امنیتی و ضرب و شتم فعالین آذربایجانی همراه گردید.
روز گذشته فعالین ملی-مدنی اردبیل بعد از مسابقه فوتبال شهرداری اردبیل و صبا باطری به خیابان ها آمدند و حرکات تروریست های کُرد در غرب آذربایجان را محکوم کردند.
به گزارش آذوح پنجشنبه 24 مهر 93،فعالین ملی-مدنی آذربایجان جنوبی،در حرکتی خودجوش و در غافلگیری نیروهای امنیتی و انتظامی رژیم ایران برای محکوم کردن حرکات تروریستی اکراد در شهرهای آذربایجان به خیابان ها آمدند.
برای مشاهده ی ویدیوی این تظاهرات بر روی لینک زیر کلیک نمایید:
این اعتراضات مردمی درحالی صورت گرفت که بعد از بازی شهرداری اردبیل و صبای قم مردم با حرکت به طرف میدان شریعتی و سردادن شعارهای ملی (یاشاسین آذربایجان و آذربایجان وار اولسون ایسته میین کور اولسون) در حرکت بودند که با مقابله ماموران امنیتی و انتظامی روبرو شدند و ماموران با تهدید و ارعاب اقدام به جلوگیری از حرکت مردم کردند ولی با این حال این اعتراضات به طرف چهارراه امام و بازار و نهایتاً پیرعبدالملک کشیده شد که درآنجا ماموران امنیتی با حمله ور شدن به سوی مردم و کتک زدن آنان با باتوم مردم را متفرق کردند
فعالین ملی-مدنی آذربایجانی در اردبیل، ابتدا در میدان ایستگاه سرعین تجمع کردند و با دادن شعارهای ملی ، پس از افزایش سیل جمیعت، به طرف میدان شریعتی، چهارراه، بازار و در نهایت به میدان پیر ملیک(پیرعبدالملک) رسیدند.
در میدان پیرملیک برخوردهای شدیدی میان تجمع کنندگان و پلیس ضدشورش به وجود آمده است که پلیس ضدشورش با هدف دستگیری برخی از فعالین به سمت جمعیت حمله ور شده که این مسئله با واکنش شدید تجمع کنندگان روبرو بوده و پلیس تنها توان دستگیری چند نفر از فعالین را داشته که این اشخاص نیز بعد از ساعاتی آزاد شده اند.
با مداخله بیشتر پلیس،تجمع کنندگان از میدان پیرملیک به سمت خیابان های دیگر متفرق و شعارهای ملی در این خیابان ها از سر گرفته شده است.
پلیس ضدشورش در خیابان های مختلف سعی در متفرق کردن فعالین آذربایجانی داشته است که حضور گسترده نیروهای آنان نیز توان مقابله با حضور گسترده فعالین را نداشته و تظاهرات ها چندین ساعت در نقاط مختلف اردبیل ادامه داشته است.
از ابتدای آغاز تظاهرات،شعارهای ملی و بلاخص شعارهای حمایت از راهپیمایی اورمیه از سوی تظاهرات کنندگان سر داده شده است.
*****تظاهرات ضد تروریستی در اورمیه
ویدیوی تظاهرات اورمیه را از لینک زیر مشاهده فرمایید:
19.45: گزارش های رسیده حاکی از آن است که بازداشت شدگان تجمع عصر امروز در میدان مرکز و خیابان خیام و امام با خودروهای ون نیروی انتظامی به ساختمان حفاظت و اطلاعات نیروی انتظامی در خیابان چار باش انتقال یافته اند. بیش از سه خودروی ون نیروی انتظامی مملو از فعالین ملی بازداشت شده وارد این ساختمان شدند که تعداد این افراد را تقریبا ۳۵ نفر اعلام نموده اند. این گزارش گران می افزایدند با توئجه به وضع التهابی شهر اورمیه احتمال دارد تعداد بازداشت شدگان افزایش یابد.
19.30: بنا به گزارش رسده از گزارش گران اتحادیه جوانان غرب ازربایجان از ظهر امروز ورودی های شهر اورمیه از سه طرف خوی،تبریز و سولدوز تحت نظارت شدید نیروهای لباس شخصی و افسران نیروی انتظامی مسلح به کلاشینکف بود. فعالین ملی از شهر تبریز و خوی و سولدوز برای شرکت در تجمع مدنی ۲۴ مهر وارد اورمیه شده اند اما متاسفانه سه نفر از فعالین ملی در پاسگاه پلیس راه میدان ازربایجان توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شده و به مکان نامعلومی انتقال یافته اند.
19.10: قریب به چهل نفر از فعالین مدنی شهر اورمیه از عصر دیروز و صبح امروز به ستاد خبری اداره اطلاعات واقع در شهر چایی اورمیه و ساختمان اداره حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی واقع در خیابان چار باش اورمیه احظار شده اند. نیروهای امنیتی با تهدید فعالین ملی به تک تک آنها گفته اند که در صورت مشاهده شدن در تجمع پنج شنبه به جرم اخلال در شهر بازداشت خواهند شد. همچنین از همه فعالین تعهد کتبی گرفته شده که انها احضار شده و اعلام گریده که از خانه های خود خارج نشود.همچنین از صبح امروز نیروهای امنیتی به خانه احضار شدگان زنگ زده و دوباره تاکید کردند که حق خروج از خانه را ندارند و با پدر مادر بعضی ها صحب کرده و اعلام کردند که در صورت بازداشت فرزندانشان یک هفته به ارداه اطلاعات مراجعه نکنند.این در حالی است که عناصر هوادار تروریست با اسکورت پلیس و نیروهای اطلاعاتی هر روز مشغول برگزاری تجمع می باشند و کسی با آنها مقابله نمی کند.
18.45: تاکنون بازداشت یکی از شرکت کنندگان در این تجمع گزارش شده است. عطا کریمی فعال ملی – مدنی اهل اورمیه در میدان ولایت فقیه از سوی ماموران امنیتی مورد ضرب و شتم  قرار گرفته و بازداشت گردید. عطا کریمی پیشتر نیز در آستانه تجمع روز ۲۰ خرداد در اورمیه بازداشت شده بود.
18.30: تعدادی از فعالین ملی ازربایجان با دور زدن مامورین یگان ویژه در خیابان خیام اورمیه شروع به شعار دادن علیه نمودند که با همراهی جمعیت روبرو شد .اما مامورین یگان ویژه با حمله وحشیانه فعالین ملی را مورد ضرب و شتم قرار داده و سه نفر را بازداشت نمودند که باعکس العمل جمعیت روبرو شده و شعار ها  مرگ بر پ کا کا مرگ بر پژاک ادامه دارد که جمیعت مورد حمله یگان ویژه قرار گرفته است . گزارش میرسد شعار ها در خیابان امام و خیام ادامه دارد .
18.10: مابین میدان ولایت و خیابان عطایی مملو از جمعیت است. اجتماع‌کنندگان در حال شعار دادن و حرکت هستند. بنا به گزارش‌های رسیده، مأمورین انتظامی تعداد بسیاری را دستگیر کرده‌اند. این گزارش می‌افزاید که جوانان آزربایجانی با شعار “اولوم اولسون اوجالانا”، “شهیدلر اولمز وطن بولونمز” در حال راهپیمایی هستند. مأمورین امنیتی به‌صورت بسیار خشنی در حال متفرق کردند معترضین هستند.
17.30: به گزراش اتحادیه جوانان غرب آزربایجان، فعالین مدنی و مردم شهر اورمیه تظاهرات ضد گروه های تروریستی را آغاز نمودند. گفته می شود هزاران تن در حال شعار دادن هستند.
مامورین انتظامی سعی در متفرق کردن مردم را دارند.
مامورین از میدان ایالت در حال حرکت به سوی میدان ولایت هستند.
همچنین خبر می رسد تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و انتظامی در خیابان سرداران و خیام اورمیه تجمع نموده اند.
خیابان سرداران، خیام ، امام و عطایی اورمیه شاهد حظور پررنگ نیروهای امنیتی است. بنا بر این گزارش تعداد بسیار زیادی نیز مامور لباس شخصی در حال تردد و گشت زنی می باشد.
آذوح
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn