مجموعه اخبار و گزارشات حوادث پس از دیدار تیم تراختورسازی و نفت+ این خبر تکمیل می شود

آذوح:
30 اردیبهشت؛ روز سخت دولت ایران در تبریز: "روحانی، روحانی، وعده لرین بس هانی؟"
يكشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰ | چاپ
آذوح: دو سال از آمدن دولت جدید ایران سپری شده و هنوز هم کوچکترین حرکتی برای اجرای وعده های داده شده در زمان انتخابات صورت نگرفته است.
به گزارش آذوح در پی جریانات و حواشی بازی تراختور و نفت، تعدادی از کاربران فیس بوکی و فعالین آذربایجانی با به راه انداختن کمپین #‏کارت_قرمز یا #‏قیرمیز_کارت و تغییر تصویر پروفایل خود به کارت قرمز به اتفاقات روی داده در این مسابقه اعتراض کرده‌اند.
این اعتراضِ نمادین در پی سفر رئیس جمهور به شهر تبریز در 30 اردیبهشت برای اعتراض به اخراج آذربایجان از سیاستهای دولت ایران و عملی نکردن وعده‌های انتخاباتی صورت گرفته است .
فعالین آذربایجانی درخواست کرده اند مردم با همراه داشتن نمادهای قرمز همچون شال، دستبند، کارت و... و سردادن شعارهایی همچون "روحانی، روحانی، وعده لرین بس هانی"، " آذربایجان وار اولسون، ایسته مه ین کور اولسون"، "سدلری سیندیرین، اورموگولو دولدورون"، "آنادیلینده مدرسه، اولمالیدیر هر کسه" اعتراض خود را به سکوت دولت ایران در قبال اهانتها به ملت ترک و همچنین عدم تحقق وعده های انتخاباتی نشان دهند.
30 اردیبهشت، به پیشواز سالگرد قیام 1 خرداد می رویم.
آذوح
**********************
حضور گسترده ی نیروهای انتظامی در تبریز ادامه دارد(یکشنبه)+ تصاویر
*********************
رئیس فدراسیون فوتبال اعتراف کرد: هر گونه ارتباط قطع شده بود؛ گوینده ی ورزشگاه خبر قهرمانی را اعلام کرد
يكشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۰ | چاپ
آذوح: علی کفاشیان در خصوص اتفاقات رخ داده در تبریز اظهار داشت: بازی‌ها به شکل عادی پیشرفت و در نیمه اول بازی سپاهان با سایپا 2 بر صفر تمام شده بود. متاسفانه در جریان بازی اطلاعات درست و حسابی از ورزشگاه اصفهان به استادیوم یادگار نرسید و هر گونه ارتباط هم قطع شده بود. در این بین یک عده تصور کردند تراکتورسازی قهرمان شده که آن اتفاقات رخ داد.
رئیس فدراسیون فوتبال در گفتگو با فارس با اشاره به اشتباه عجیب گوینده ورزشگاه مبنی براینکه هواداران تراکتورسازی خود را آماده جشن کنند گفت: گوینده ورزشگاه کار خیلی بدی کرد که این موضوع را از طریق میکروفن به هواداران انتقال داد ما این موضوع را قطعا پیگیری خواهیم کرد و باید با عوامل اتفاقات تبریز برخورد شود. هرگز نمی‌شد تصور کرد که کدام تیم برنده است و دیدید که تراکتورسازی تا دقایق آخر برای قهرمانی تلاش می‌کرد اما جا دارد به مسئولان سپاهان و اعضای این تیم هم تبریک بگویم.
کفاشیان در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای پیگیری این موضوع صورت گرفته است گفت: قطعا گزارش‌هایی را جمع‌آوری کردیم که سازمان لیگ هم گزارشی را به وزیر ورزش ارائه داد. مطمئن باشید اگر تخلفی صورت گرفته باشد با این موضوع برخورد خواهد شد ولی مهم این است که سازمان لیگ به بهترین شکل کار خود را انجام داد و همه دیدند که نفت تا آخرین لحظه برای قهرمانی تلاش کرد و من هم به تبریز رفته بودم که جام را در آنجا به یکی از دو تیم اهدا کنم. با توجه به نتایج 70، 80 تصور می‌کردیم که جام در تبریز بالا برود ولی آن 20 درصد باقی مانده باعث شد جام به اصفهان برود و من هم بدون اینکه کاپی را به تیمی اهدا کنم برگشتم.
**************************
نماينده تبريز در مجلس تایید کرد: تلفنها کار نمی کردند، مسئولان امنيتی و تمام مديران امر بايد پاسخگو باشند*****
يكشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۲ | چاپ
آذوح: محمد اسماعيل سعيدی گفت: بازی با احساسات ۸۵ هزار تماشاگر صحيح نيست. در ورزشگاه حضور داشتم. اسکوربورد کار نمی‌کرد. بارها تلاش کردم تا از طريق تلفن همراه تماس حاصل کنم که مقدور نبود و مسئولان مخابرات بايد پاسخگو باشند. مسئولان امنيتی و تمام مديران امر بايد پاسخگوی ضعف‌های ارتباطی اين مجموعه باشند. از مردم می خواهم خويشتنداری خود را حفظ کنند تا از طريق مجلس پيگير باشيم.
ناظر بازی
حسين شمس محمدی گفت‌: آنقدر جو استاديوم ويژه بود که نمی‌توانستيم کاری انجام دهيم. برقراری ارتباط از طريق موبايل امکان‌پذير نبود. ۲۷ سال است که در فوتبال حضور دارم و ۱۱ سال به عنوان دبير هیأت فوتبال تهران فعاليت کردم اما تاکنون چنين جوی را در ورزشگاه نديده بودم. استاديوم زير پای ما می‌لرزيد.
مديرعامل نفت
منصور قنبرزاده گفت: اتفاق عجيبی در ورزشگاه رخ داد. از طريق تلويزيون در رختکن بازی‌های ديگر را پيگيری می‌کرديم اما از دقيقه ۸۷ شبکه‌های تلويزيونی، راديويی و حتی موبايل قطع شد و هيچ راه ارتباطی نداشتيم. در همان لحظات اعلام کردند ديدار سپاهان و سايپا مساوی شده.
************************
درخواست نمایندگان تبریز و اردبیل از حسن روحانی برای پیگیری رخدادهای بازی تراکتورسازی*****
يكشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۴ | چاپ
آذوح: همزمان با سفر حسن روحانی به تبریز، نمایندگان آذری مجلس شورای اسلامی از او خواستند تا رخدادهای بازی تراکتورسازی و نفت تهران را پیگیری کند.
کمال‌الدین پیرمؤذن نماینده اردبیل در مجلس طی تذکری اعلام کرد: «ماجرای بازی فوتبال در تبریز کار دست آذربایجانی‌ها داد و به غرور ملی و احساسات مردم آذربایجان لطمه وارد کرد
پیرمؤذن که به نمایندگی از مسعود پزشکیان، رضا رحمانی و سیدمؤید حسینی‌صدر سخن می‌گفت از حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران که به تازگی به تبریز سفر کرده، خواست تا این مسئله را پیگیری کند.
همزمان میرهادی قره‌سید‌رومیانی، نماینده تبریز نیز خبر داد که مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس، خواستار تشکیل یک «کمیته حقیقت‌یاب» برای بررسی چگونگی پخش این شایعه در ورزشگاه شدند.
****************************
رسوایی بزرگ ایران؛ انعکاس جهانی کودتای ورزشی ایران علیه آزربایجان
يكشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۷ | چاپ
آذوح: رسانه های معتبر جهانی همچون گارین، خبرگزاری فرانسه، نشریات کشور نروژ، سایت یاهو و … به انعکاس کودتای وزرشی ایران علیه آزربایجان نوشتند .
به گزارش اؤیرنجی سسی، سایت یاهو به نقل از خبرگزاری فرانسه در گزارش مفصل تمام حوادث کودتای ورزشی ایران از جمله قطع اینترنت و خطوط تلفن و … به تفصیل گزارش نموده است.
روزنامه انگلیسی گاردین در جدیدترین شماره خود به اتفاقات دقایق پایانی بازی تراکتورسازی و نفت اشاره کرد و با تعجب نوشت:«درحالی که تیم دیگری در لیگ ایران قهرمان شده بود ، هواداران تیم تبریزی جشن قهرمانی گرفتند
در همین حال نشریه نروژی “dagbladet” نیز به تفصیل به این موضوع پرداخته است .
وب سایت ورزشی معتبر جهانی ” huffingtonpost” در مقاله مفصل از تبعیضات قومی علیه آزربایجانیان در ایران نوشته و به نقل از وب سایت آراز نیوز انگلیسی “ارگان خبری تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان(دیرنیش)” نوشته است مردم خشمگین در خیابانها شعارهای ضد حکومتی و زنده باد آزربایجان سر داده اند.
در همین حال یک وب سایت آلمانی “welt” نیز به پوشش این کودتای ورزشی پرداخته است و خبر از شورش بزرگ در استادیو در سطح شهر داده است
روزنامه حریت ترکیه با عنوان “یک مسابقه ایران را به هم ریخت” به پوشش حادثه تلخ روز جمعه پرداخته است.
تلویزیون ATV  آزربایجان شمالی نیز اخبار این کودتا را پوشش داده است .
***************************
شورای شهر تبریز: فدراسیون سیاسی حق آذربایجان را پایمال کرد، سازمان مافیایی لیگ باید منحل شود
يكشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۷ | چاپ
آذوح: حبیب شیری آذر با بیان اینکه فدراسیون فوتبال در حق مردم آذربایجان ظلم بزرگی کرد، گفت: فدراسیون سیاسی داور مغرضی را برای بازی تراکتور انتخاب کرد که قبلا در بازی سپاهان کاملا به نفع این تیم اصفهانی سوت زده بود.
به گزارش دورنانیوز، بعد از اتفاقات تلخ بازی تراکتور و نفت تهران که به صورت مشکوکی جام قهرمانی از آذربایجان به اصفهان رفت، اعضاء شورای شهر تبریز در صحن علنی اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند.
فدراسیون سیاسی حق آذربایجان را پایمال کرد
حبیب شیری آذر با بیان اینکه فدراسیون فوتبال در حق مردم آذربایجان ظلم بزرگی کرد، گفت: فدراسیون سیاسی داور مغرضی را برای بازی تراکتور انتخاب کرد که قبلا در بازی سپاهان کاملا به نفع این تیم اصفهانی سوت زده بود.
وی ادامه داد: اخراج بدون دلیل تیموریان، قطع کانال‌های ارتباطی و ارائه اخبار کذب به نیمکت تراکتور نشان از یک هماهنگی کامل برای به زانو درآوردن تیم منتخب آذربایجان داشت.
سازمان مافیایی لیگ برتر باید منحل شود
شیری آذر در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی از وی خواست سازمان لیگ مافیایی را منحل کند چراکه این سازمان در شأن مردم ایران نیست و تبریز را همیشه از جایگاه خود دور کرده است، مگر ما ندیدیم سر ماشین‌سازی را چگونه بریدند و در حق تیم‌های گسترش و شهرداری جفا کردند.
کسی پیدا نمی‌شود از جریحه‌دار شدن احساسات مردم آذربایجان دفاع کند؟!
احتشام حاجی‌پور رئیس شورای اسلامی استان با غیرقابل تحمل خواندن اتفاقات بازی تراکتور با نفت تهران، اظهار کرد: قرار نیست فدراسیون فوتبال به علت استقلال قانونی چالش سیاسی، اجتماعی در جامعه ایجاد کند و حق را پایمال کند.
وی افزود: آیا ۲ نفر بزرگمرد پیدا نمی‌شود که در احقاق حق آذربایجان پیش قدم شود و بگوید چرا با احساسات جوانان و مردم بازی کردید؟!
شرافت مردم را به دست افراد معامله باز ندهید
حاجی پور با اعلام اینکه همیشه حق آذربایجان پایمال شده است، اضافه کرد: بهتر است دولتمردان شرافت مردم را به دست افراد معامله باز ندهند، بعد از بازی کم مانده بود سکته کنم! در آن روز تلخ مردم مردند و زنده شدند، اگر قرار است همیشه این روال ادامه یابد اصلا نمیخواهیم در لیگ باشیم!
به حاشیه کشاندن حبیب گردانی شروع کار کثیف بود/ضعف مدیریتی در باشگاه تراکتور
محمدحسین جعفری دیگر عضو شورا با بیان اینکه از مسئولین کشوری نتظار پیگیری اتفاقات بازی تراکتور را داریم، بیان کرد: چه کسی می‌خواهد به فریاد دل شکسته‌گان آذربایجان پاسخ دهد؟! کاپ قهرمانی برنمی‌گردد ولی انتظار برخورد با متخلفان را داریم.
وی ادامه داد: با یک مسخره‌بازی جام قهرمانی را از تراکتور گرفتند، از به حاشیه کشاندن حبیب گردانی تا انتشار خبر کذیب قهرمانی تراکتور کار کثیف دست‌های پشت پرده بود و در این میان باشگاه تراکتور با مدیریت ضعیف خود اجازه‌ی این کار را به آنان داد.
وزیر ورزش شخصا باید پیگیر موضوع باشد
داود امیر حقیان، عضو شورای شهر تبریز با اشاره به سکوت هواداران تراکتور و تسلیم شدن آنان در برابر قانون، ابراز کرد: مردم فهیم آذربایجان نسبت به این موضوع با احترام کامل واکنش نشان دادند، وزیر ورزش و جوانان شخصا باید پیگیر این موضوع باشد.
**************************
نماینده تبریز در مجلس: این حوادث تقصیر پان ترکهاست !!!
يكشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۳ | چاپ
آذوح: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: تذکر و سوالی در مورد نتیجه مسابقه فوتبال تراکتورسازی و نفت به هیأت رئیسه تقدیم شده و از سایر ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی نیز برای پیگیری این موضوع استفاده خواهیم کرد.
محمدحسین فرهنگی در نطق میان‌دستور خود در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۲۷ اردیبهشت ۹۴) با اشاره به نتایج لیگ برتر فوتبال کشور در هفته پایانی و حواشی آن گفت: در روز جمعه ۲۵ اردیبهشت ماه شرایطی در ورزشگاه یادگار امام تبریز به وجود آمد و در نتیجه نهایی جابجایی‌هایی صورت گرفت که باعث ابهامات و دلخوری‌های گسترده‌ای شد.
وی ادامه داد: در این خصوص تذکر و سوالی به هیأت رئیسه تقدیم شده و از سایر ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی نیز برای پیگیری این موضوع استفاده خواهیم کرد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخاب داور مسابقه تراکتور و نفت جای تأمل فراوان داشت. داوری که سابقه مناسبی در رفتار با تیم تراکتورسازی نداشته و شائبه‌های زیادی را پدید می آورد برای این بازی مهم را تصمیم درستی نمی‌دانیم که این رفتار نامناسب در جریان بازی نیز خود را نشان داد.
فرهنگی خاطرنشان کرد: اخراج یکی از بازیکنان مؤثر تیم تراکتورسازی حداقل شائبه برنامه‌ریزی از پیش را تداعی می‌کند. این موضوع و سایر اتفاقات همه مطلعان از ساز و کارهای ورزشی را آزرده خاطر کرد.
وی افزود: اطلاع‌رسانی ناصحیح و قطع ارتباط عمومی ورزشگاه که مؤید جنگ روانی موثری است که در نحوه پیگیری بازی نیز تأثیر گذاشت به طور جد قابل پیگیری است و ضمن تشکر از تماشاگران تبریزی که رفتار متین و قابل قبولی از خود را نشان دادند یادآوری می‌کنم که برخی اخبار و اطلاعات نادرست نیز در فضای مجازی به طور گسترده‌ای منتشر می‌شود و اخبار مربوط به ترک استادیوم از سوی رئیس فدراسیون و اخبار مشابه صحت ندارد و وی تا پایان بازی در ورزشگاه حضور داشت.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از امور تأسف‌آوری که بر خلاف مصالح عمومی در برخی از فضاهای عمومی مطرح می‌شود و متأسفانه مقامات مسئول از جمله مسئولان اطلاعاتی کشور نسبت به آن حساسیت و اهتمام لازم را ندارند پراکندن نفرت قومی در میان مردم است که با مسائل و حساسیت‌های واقعی جامعه مانند همین موضوع درست برخورد نمی شود و با احساسات مردم بعضا افرادی که انگیزه‌های خاصی ندارند برخورد صورت می‌گیرد و با کسانی که توهین به اقوام را در دستور کار خود دارند برخورد لازم صورت نمی‌گیرد.
فرهنگی خاطرنشان کرد: توجه نهادهای اطلاعاتی را اقدامات توهین‌آمیزی که قبل از مسابقه استقلال و تراکتورسازی در بعضی فضاها منتشر شد جلب می‌کنم که آیا نهادهای مسئول عاملان اصلی آن را پیدا کردند؟ نتیجه اقدامات‌شان چه بوده است؟
وی افزود: به مناسبت مسابقه فوتبال ایجاد کینه و نفرت میان فارسی زبانان و دیگران توسط برخی”قوم گرایان” عالمانه و عامدانه و توسط برخی”پانترکیست” از روی احساسات رایج شده است. مسابقات ورزشی ورزش هستند نه فعالیت سیاسی، حزبی و قومی و نظایر آن. هم مدیران ذی‌ربط ورزشی و هم عموم جامعه سعی کنند با رعایت ساز و کارهای ورزشی موضوعات را پیگیری کنند تا باعث سوءتفاهمات ملی و سرخوردگی‌های اجتماعی نشویم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به سفر هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی از مقامات اجرایی خواست تا اولویت‌های مورد نظر مردم استان را مورد توجه قرار دهند.
*************************
فرماندار خوی: عوامل بروز اتفاقات بازی تراکتور و نفت خائن هستند
يكشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۶ | چاپ
آذوح: فرماندار خوی، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک، نسبت به حواشی بازی نفت و تراکتورسازی واکنش نشان داد.
به گزارش دورنانیوز، حسین سیوانی با انتقاد از نحوه مدیریت این بازی، تبدیل یک مساله ورزشی و اجتماعی به یک بحران سیاسی و امنیتی در آستانه سفر استانی دکتر روحانی به آذربایجان شرقی را محکوم نموده و عوامل به وجود آورنده این بحران را خائن خطاب نمود.
متن پست فرماندار خوی در فیس بوک:
«چه باید گفت … تبدیل یک مسئله ی ورزشی و اجتماعی به یک موضوع سیاسی و … آن هم در آستانه ی سفر رئیس جمهور به تبریز ؟؟؟!!!
پیشنهاد می کنم جامعه ی ورزشی به ویژه جامعه ی فوتبال واکنش واعتراض جدی به این ماجرا کرده و نسبت به جبران ِ مافات اقدامی درخور داشته باشد
————
شادی بازیکنان تیم فوتبال تراکتور سازی تبریز و ریختن شادمانه ی هواداران این تیم به زمین بازی و تمام رخدادهای دقایق پایانی بازی و …در بازی تیم فوتبال تراکتورسازی با تیم فوتبال نفت تهران ؛ نمونه ی آشکاری از یک تصمیم نادرست و بی کفایتی تمام در امر مدیریت است « که اگر آگاهانه باشد اینگونه تصمیم گیری ها باید به وضوح اسم آن را خیانت به کشور گذاشت » . مدیرانی که در این ماجرا غفلت کرده و یا تصمیمات شتابزده گرفتند باید بدانند که موجبات واردآمدن خسارت بزرگی به وحدت ملی ، انسجام اجتماعی ، همگرایی و…را فراهم آورده اند . و…»
************************************
اولین ویدیو از تظاهرات امروز(شنبه) در تبریز+ ویدیو
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۷ | چاپ
آذوح: یک روز پس از وقایع روز جمعه و دیدار تیم تراختورسازی و حمله ی وحشیانه ی نیروهای امنیتی به هواداران، اعتراضات در تبریز ادامه دارد.
عصر امروز شنبه تجمعات گسترده ای در سطح شهر تبریز روی داده و درگیریهایی نیز گزارش شده است.
به گزارش آذوح در این تجمعات جمعی از مردم با حرکت به سوی میدان آبرسان تبریز شعارهایی همچون "آذربایجان میللتی چکنمز بو ذیللتی" و "آذربایجان واراولسون ایسته مه ین کوراولسون" سرداده اند.
در پی این تجمع نیروهای یگان ویژه با همراهی ماموران امنیتی به مردم حمله کرده و تعدادی نیز بازداشت شده اند. شاهدان عینی از بازداشت یک نوجوان 15-16 ساله و انتقال وی به مکان نامعلوم خبر داده اند.
از نکات جالب این تجمعات حضور کم سابقه و پرشور خانواده ها و بانوان آذربایجانی است که با شالهای قرمز رنگ خود و قبول خطرات موجود در تجمعات حضور یافته و اعتراض خود را بیان داده اند.
این تجمعات که تا ساعت 10 شب ادامه داشت در بسیاری موارد با حمله ی نیروهای یگان ویژه همراه شده و این ماموران به شکلی کم سابقه بانوان و خانواده ها را نیز مورد توهین و ضرب و شتم قرار می دادند.
در ویدیوی زیر بخشی از این تجمعات و حضور نیروهای یگان ویژه در سطح شهر دیده می شود:
آذوح
******************************
یا بازی را تکرار کنید؛ یا منتظر اتفاقات 30 اردبیهشت در دیدار با روحانی باشید*****
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۴ | چاپ
آذوح: توضیح بیشتری نمی توان داد.
در جمع بندی تمامی وقایع روز گذشته و امروز، تمامی اسناد و ویدیوهای ارسال شده تنها می توان به این نتیجه رسید که روند دیدار تیمهای تراختورسازی و نفت ایران به دلیل شرایط غیرفوتبالی روی داده از سوی نیروهای امنیتی رژیم ایران مختل شده و نتیجه ی دیدار غیرقابل قبول است.
این امر که در قوانین فیفا نیز از آن به "دخالت نیروهای غیرفوتبالی در روند برگزاری مسابقات" ذکر شده موجب لغو نتیجه ی بازی و تکرار آن خواهد شد. همچنانکه نشریه ی دولتی انتخاب نیز در طی یک نظرسنجی به آن اشاره داشته است.
با تمام این تفاصیل، و دقت به اینکه روز 30 اردیبهشت رئیس جمهور ایران به تبریز سفر کرده و مجبور به دیدار با مردم است باید یک جمله نوشت:
"یا بازی را تکرار کنید؛ یا منتظر اتفاقات 30 اردبیهشت در دیدار با روحانی باشید"
آذوح
**************************
یکی از مصدومان درگیریهای ورزشگاه سهند، جان باخت*****
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۹ | چاپ
آذوح: یک روز پس از دیدار تیمهای تراختورسازی آزربایجان و نفت ایران که در ورزشگاه سهند برگزار شده و با درگیری شدید نیروهای یگان ویژه با هواداران همراه گردید متاسفانه یکی از مصدومان این وقایع امروز جان باخت.
به گزلرش آذوح آقایان رحیم حق وری و طالب تواضع دو هوادار تیم تراختورسازی آزربایجان که در جریان درگیریهای روی داده دچار ایست قلبی شدند پس از مدتی حبس در داخل زمین چمن استادیوم به بیمارستانهای شهر برده شده و در بخش مراقبتهای ویزه بستری گردیدند.
امروز متاسفانه یکی از این هواداران جان خود را از دست داده و این داغ و لکه ی ننگ تا ابد بر پیشانی مسببین این حوادث باقی ماند.
کانون هواداران تراکتورسازی نیز در نامه ای سرگشاده به فدراسیون فوتبال ضمن اشاره به اینکه "هوادار تراکتورسازی سکته کرد و امروز دار فانی را وداع گفت"  ادامه داد "اینک ورزش پاک کشور به دست برخی از افراد ناپاک اداره می‌شود که با ناداوری حق مردم آذربایجان را پایمال می‌کنند. شخص فغانی را می‌توان قاتل تراکتورسازی دانست زیرا او قهرمانی را از تیم ما گرفت و باید این مسئله را به نام مسئولان دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال نوشت زیرا عملکرد آنها به گونه‌ای بود که در دوران ریاست‌شان در شهرهای مختلف چنین اتفاقاتی رخ داد. محرومیت محسن قهرمانی و محسن ترکی گویای این حقیقت است. آیا عمدی در کار نیست؟ حقوق یک ملت با این ناداوری پایمال می‌شود."
آذوح
*******************************
مجری سرشناس تلویزیون: آقای رییس فدراسیون فوتبال؛ آیا مجموعه تحت امر شما دروغ را رذیلت می داند یا خیر؟*****
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۷ | چاپ
آذوح: رضا رشیدپور، مجری سرشناس تلویزیون در نامه‌ای سرگشاده که آن را در اینستاگرام منتشر کرده، از علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال به خاطر اتفاقات بازی تراکتور- نفت انتقاد کرده است.
رشیدپور در این نامه نوشته است:
حضور محترم ریاست فدراسیون فوتبال
جناب آقای کفاشیان
با سلام و احترام و تبریک ایام، همه‌گی نیک می دانیم که تقدس امشب به تمام ساختن مکارم اخلاق و تاکید بر این صفت شایسته انسانی در ذات دین مبین است و نیک تر می دانیم که تمام همت مسوولان در رده های مختلف ترسیم چهره ی اسلامی از اقدامات و تصمیمات در کشورداری است. با پذیرش حقیقت مذکور از حضرتعالی چند پرسش دارم:
یکم) آیا مجموعه تحت امر شما دروغ را رذیلت می داند یا خیر؟ تفسیر همکاران شما از دروغ گویی ناجوانمردانه، آن هم در شب بعثت تمام کننده ی مکارم اخلاق چیست؟
دوم) به گمان جنابعالی مخفی کردن حقیقت به هر بهانه‌ای در عصر حاضر دقیقا چند ثانیه دوام می آورد؟! و سرخوشی آن «چند ثانیه» چقدر می ارزد؟
سوم) به فرض خنده دار اگر این دروغ شرم‌آور به بهانه مدیریت بحران صادر شده باشد، آن گاه نظر محترم شما در خصوص تئوری های ماکیاولیستی چیست؟ آیا اسلام عزیز که همان لبخند را بر چهره شما مستحب ساخته، حکم حرام در این زمینه ندارد؟
ای کاش حداقل در چنین شبی حرمت کرامت‌های انسانی را حفظ می کردیم.
در روز آخر لیگ فوتبال ایران سپاهان در حالی با پیروزی دو به صفر مقابل سایپا قهرمان شد، که دو تیم تراکتور و نفت در تبریز به تساوی سه به سه رسیدند. پیروزی هر یک از دو تیم تراکتور و نفت، شانس قهرمانی را از سپاهان می گرفت.
گفته می شود به دلایلی نامعلوم، در اواخر بازی تراکتور با نفت، به تبریزی‌ها گفته شده که سپاهان با سایپا به تساوی رسیده و به این ترتیب آنها با تساوی هم قهرمان می شوند.
در پایان بازی، تبریزی ها بی خبر از نتیجه واقعی بازی اصفهان، دقایقی جشن قهرمانی گرفتند.
*************************
پارس آباد: نیروی انتظامی از پخش مستقیم دیدار تراکتور ممانعت کرد
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۹ | چاپ
آذوح: مسئولان نیروی انتظامی شهر پارس آباد مغان مانع پخش مستقیم مسابقه فوتبال تیم های تراکتورسازی و نفت تهران از طریق تلویزیون شهری شدند.
به گزارش اویان نیوز، در شهر پارس آباد مغان بازی دو تیم فوتبال تراکتورسازی و نفت تهران از طریق تلویزیون شهری انجام می شد که در میانه این دیدار به دستور مسئولان شهری از پخش ادامه این ممانعت شد.
گفته می شود، روزگاری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد مغان، دستور قطع پخش مستقیم این بازی را می دهد.
روزگاری در پاسخ به اعتراض شهروندان عنوان کرد: رئیس اطلاعات نیروی انتظامی چنین دستوری را به او داده، و تهدید نموده  که در صورت ادامه پخش بازی، برق تلویزیون را از طریق اداره برق قطع خواهند کرد.
به گفته این مسئول، اطلاعات نیروی انتظامی کمبود نیرو برای تامین امنیت شهر را علت قطع پخش مستقیم بازی عنوان نموده اند.
***************************
ایست قلبی دو هوادار تراختورسازی در درگیریهای ورزشگاه+ اسامی*****
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۴ | چاپ
آذوح: دو هوادار تیم تراختورسازی آزربایجان در جریان درگیریهای روی داده دچار ایست قلبی شده اند.
به گزارش آذوح متاسفانه آقایان رحیم حق وری و طالب تواضع دو طرفدار تراختور امروز بعد از شنیدن خبر دروغ در ورزشگاه ایست قلبی کرده اند.
این هواداران در حال حاضر در بخش مراقبتهای ویزه بستری بوده و وضعیت جسمانی آنان وخیم گزارش شده است.
آذوح
****************************
اسامی تعدادی از بازداشتیها بعد از بازی تراختور آذربایجان و نفت تهران*****
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۲ | چاپ
آذوح: پس از ضرب و شتم گسترده ی هواداران تراختورسازی بعد از پایان دیدار، تعدادی از آنان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.
به گزارش آذوح گرچه از تعداد و اسامی دستگیر شدگان اطلاع دقیقی در دست نیست اما نام محسن صفری یئللیجه از شهرستان خلخال که به دلیل پوشیدن پیراهن با نماد بوزقورد بازداشت شده است و  آرش ابراهیمی و سامان ابراهیمی که از شهر قوشاچای برای حمایت از تراختور به تبریز آمده بودند تاکنون آشکار شده است.
اخبار تکمیلی ارسال خواهد شد.
آذوح
****************************
سند: مسئولین ورزشگاه در بلندگو از برگزاری مراسم قهرمانی خبر می دهند+ ویدیو*****
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۴ | چاپ
آذوح: ساعتی قبل تلویزیون ایران درگیریهای سطح شهر تبریز را مورد اشاره قرار داده و از آسیب دیدن برخی مناطق خبر داد.
به گزارش آذوح شبکه تلویزیونی ایران ضمن برقراری تماس با مدیرکل ورزش استان آذربایجان شرقی گفتگویی را با وی ترتیب داد.
اسبقیان در سخنان خود اظهار داشت خبر قهرمان شدن تراختورسازی در ورزشگاه گفته نشده و کذب محض است!!!
وی ادامه داد این مساله از سوی نیمکت تراکتورسازی آغاز شده و آنها مسئول این حوادث هستند!!
این در حالی است که تمامی حاضرین در ورزشگاه در دقایق 87 و 92 بازی شاهد گفته شدن این خبر از طریق بلندگوهای ورزشگاه بوده و همچنین مسئولین تیم نفت تهران نیز صراحتا بیان کرده اند فدراسیون ایران این خبر را به ورزشگاه رسانده است.
حال در یکی از تازه ترین ویدیوهای ارسالی مشاهده می گردد که مسئولین از طریق بلندگوی ورزشگاه از هواداران می حواهند زمین را ترک کرده و شرایط را برای برگزاری مراسم قهرمانی آماده کنند.
این سند به خوبی دروغگویی مسئولین رژیم ایران را فاش می نماید.
برای دیدن ویدیو بر روی لینک زیر کلیک نمایید:
آذوح
******************************
انعکاس درگیریهای تبریز در تلویزیون ایران: مردم در تبریز در خیابانها به اعتراض پرداخته اند و درگیری صورت گرفته+ ویدیو*****
جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۹ | چاپ
آذوح: ساعتی قبل تلویزیون ایران درگیریهای سطح شهر تبریز را مورد اشاره قرار داده و از آسیب دیدن برخی مناطق خبر داد.
به گزارش آذوح شبکه تلویزیونی ایران ضمن برقراری تماس با مدیرکل ورزش استان آذربایجان شرقی گفتگویی را با وی ترتیب داد.
اسبقیان در سخنان خود اظهار داشت خبر قهرمان شدن تراختورسازی در ورزشگاه گفته نشده و کذب محض است!!!
وی ادامه داد این مساله از سوی نیمکت تراکتورسازی آغاز شده و آنها مسئول این حوادث هستند!!
این در حالی است که تمامی حاضرین در ورزشگاه در دقایق 87 و 92 بازی شاهد گفته شدن این خبر از طریق بلندگوهای ورزشگاه بوده و همچنین مسئولین تیم نفت تهران نیز صراحتا بیان کرده اند فدراسیون ایران این خبر را به ورزشگاه رسانده است.
برای دیدن ویدیو بر روی لینک زیر کلیک نمایید:
آذوح
*********************************
سرمربی نفت تهران: مردم آزربایجان حلالمان کنند؛ کار فدراسیون کثیف بود*****
جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۹ | چاپ
آذوح: سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: کار کثیف و غیرحرفه‌ای در انتقال خبر به تبریز انجام شد.
به گزارش وبسایت نود و به نقل از فارس ،علیرضا منصوریان پس از تساوی ۳ بر ۳ مقابل تراکتورسازی در جمع خبرنگاران گفت: به همه خسته نباشید می‌گویم از نظر کادر فنی و مدیریت باشگاه بازیکنان ما قهرمان لیگ هستند آنها با تمام وجود بازی کردند قبل از بازی به تونی اولیویرا گفتم یا شما ما را می‌برید یا ما شما را و یکی از ما قهرمان می‌شود اما ۶، ۷ دقیقه آخر بازی یک کار غیرحرفه‌ای و کثیف انجام شد گفتند سپاهان بازی را مساوی کرده و برنامه حمله و دفاع ما و تراکتورسازی را به هم زده‌اند.
وی ادامه داد: نتوانستیم از ۶ دقیقه وقت اضافه خودمان سود ببریم ای کاش اول بازی یا تراکتورسازی گل چهارم را به ما می‌زد و یا ما می‌توانستیم گل چهارم را بزنیم کار غیرحرفه‌ای را عملیاتی کردند. یک نفر دستش را بالا برد و گفت بازی ۲، ۲ شده است.
منصوریان با اشاره به شرایط مسابقه گفت: بازی ۳ بر یک باخته را به تساوی کشاندیم ای کاش این کار زشت انجام نمی‌شد که یا تراکتورسازی بازی می‌کرد و دو گل می‌زد و یا ما به پیروزی می‌رسیدیم آنها فکر می‌کردند قهرمان هستند و دروازه‌بان آنها وقت تلف کرد من هم به تونی اولیویرا در پایان بازی بابت قهرمانی تبریک گفتم این اتفاقات غیرفوتبالی رخ داد مردم تبریز حلالمان کنند.
وی در مورد اینکه چه صحبتی برای آرامش مردم آذربایجان دارید گفت: می‌خواهم به آنها تبریک بگویم وقتی وارد ورزشگاه شدم با خودم گفتم این تماشاگران دو ساعت قبل از بازی خسته می‌شوند اما آنها ۵ ساعت قبل از بازی هم انرژی داشتند اکنون می‌فهمم که چرا می‌گویند بازی در ورزشگاه تبریز لذت دارد سالها این حرف را شنیده بودم. از نظر من هر سه تیم قهرمان هستند هم تراکتورسازی، هم سپاهان و هم نفت زیرا اختلاف ما فقط یک امتیاز است به مردم اصفهان هم تبریک می‌گویم هر چند نمی‌دانم چه کسی این اتفاق زشت را رقم زد و اجازه نداد ۸ دقیقه ‌آخر بازی تراکتورسازی به ما حمله کند و ما به ‌آنها حمله کنیم.
سرمربی نفت در مورد داوری مسابقه گفت: در مورد داوری اصول اخلاقی را همیشه رعایت کرده‌ایم و اینکه داوری را به نقد نکشیم فغانی بهترین داور آسیاست.هر چند به نظر من با توجه به وقت‌های تلف شده بازی داور می‌توانست سه دقیقه و نیم هم اضافه بگیرد تراکتورسازی فکر می‌کرد قهرمان شده و بازی را مدیریت می‌کرد ما هم تلاش می‌کردیم گل چهارم را بزنیم به عقیده من ۶، ۷ دقیقه آخر این بازی ۶، ۷ دقیقه تلخ فوتبال ایران بود که انتقال خبر به شکل تمیزی صورت نگرفت.
********************************
فاش شد: فدراسیون ایران خبر دروغ را به ورزشگاه سهند رساند؛ دقیقه ی 87 دستور رسید*****
جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۶ | چاپ
آذوح: وب سایت رسمی برنامه نود- علیرضا منصوریان در گفت و گو با خبرنگار سایت برنامه نود در تبریز، تایید کرد که ناظر فدراسیون به نیمکت تراکتورسازی نتیجه بازی سپاهان و سایپا را اشتباه گفته است.
به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود از تبریز، علیرضا منصوریان در گفت وگو با سایت برنامه نود تایید کرد که یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال به نیمکت تراکتورسازی گفته که بازی سپاهان و سایپا نتیجه ای است که با آن سپاهان قهرمان می شود. کارشان کثیف و غیرحرفه ای بود.
علیرضا منصوریان که زیاد سر حال نبود، صدایش گرفته بود.
منصور قنبرزاده، مدیرعامل باشگاه نفت تهران در گفت‌وگو با ایسنا درباره علت این اتفاق گفت: «اتفاق عجیبی در ورزشگاه رخ داد. ما از طریق تلویزیون از داخل رختکن بازی‌های دیگر را پیگیری می‌کردیم اما از دقیقه ۸۷ شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و حتی شبکه موبایل قطع شد و هیچ راه ارتباطی نداشتیم. در همان لحظات بود که اعلام کردند دیدار سپاهان و سایپا در اصفهان دو بر دو 11مساوی شده است
وی افزود: «همان‌طور که حتما دیده‌اید در پنج شش دقیقه آخر بازی بازیکنان تراکتورسازی بازی را نگه می‌داشتند و سعی می‌کردند وقت را تلف کنند. حتی پس از بازی منصوریان به تونی تبریک گفت و مربی تراکتورسازی هم خوشحال به نظر می‌رسید. پس از آن هم بازیکنان و تماشاگران تبریزی برای شادی به زمین ریختند
قنبرزاده ادامه داد: «واقعا باید بررسی شود که چرا این خبر کذب به نیمکت تراکتورسازی، بازیکنان این تیم و سپس تماشاگران انتقال پیدا کرد. معلوم نیست چه کسی به نیمکت تراکتورسازی این خبر را اعلام کرده است و چرا تمام کانال‌های ارتباطی از دقیقه ۸۷ قطع شد و سه چهار دقیقه پس از تمام شدن بازی دوباره وصل شد.»
*****************************
درگیری گسترده در سطح شهر تبریز؛ استاندار در تلویزیون استانی: خواهش می کنیم مردم آرامش خود را حفظ کنند*****
جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۳ | چاپ
آذوح: ابعاد درگیریها در تبریز به سرعت گسترده شده و خیابانهای این شهر به صحنه ی زد و خورد جوانان آزربایجانی و نیروهای یگیان ویژه تبذیل شده است.
درگیریها در محله ی 40 متری شدید بوده و گزارش گردیده حداقل یک مینی بوس از جوانان بازداشت شده اند.
در پی این اعتراضات استاندار آذربایجان شرقی نیز ساعاتی قبل در تلویزیون استانی حاضر گردیده و شمن قبول اشتباه داوری و اینکه دادن اطلاعات غلط باعث باخت تیم تراختورسازی شده است از مردم خواهش کرد آرامش خود را حفظ کنند.
گفتنی است از میان دستگیرشدگان تاکنون نام محسن صفری یئللیجه از شهرستان خلخال معلوم شده است.
در ورزشگاه سهند نیز بیش از 4 آمبولانس از مصدومین در درگیریها به بیمارستانهای تبریز اعزام شده اند.
اس ام اس ها نیز به شکل گسترده ای در تبریز در حال پخش است. در این اس ام اس ها خواسته شده تا به دست آوردن نتیجه ی قطعی، اعتراضات ادامه یابد.
آذوح
*********************************
دستگیری تماشاگران بعد از بازی تراختور آذربایجان و نفت تهران+ اسامی*****
جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۴ | چاپ
آذوح: پس از ضرب و شتم گسترده ی هواداران تراختورسازی بعد از پایان دیدار، تعدادی از آنان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.
به گزارش آذوح گرچه از تعداد و اسامی دستگیر شدگان اطلاع دقیقی در دست نیست اما نام محسن صفری یئللیجه از شهرستان خلخال که به دلیل پوشیدن پیراهن با نماد بوزقورد بازداشت شده است تاکنون آشکار شده است.
اخبار تکمیلی ارسال خواهد شد.
آذوح
*******************************
در دقایق پایانی به بازیکنان تراکتور گفتند قهرمان شده اید!؛ ضرب و شتم شدید هواداران*****
جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۰ | چاپ
آذوح: همه چیز از اخراج آندرانیک تیموریان آغاز شد زمانی این بازیکن به دلیل یک خطا از داور کارت زرد گرفت و با اعتراض به داور از بازی اخراج شد.
به گزارش ورزش سه،  تراکتوری ها که 3 ـ 1 از نفت جلو بودند، 2 بار با ضربات قربانی و پادووانی مغلوب حملات نفت شدند و با این تیم به تساوی رضایت دادند. نکته عجیب اما این بود که به بازیکنان و کادرفنی گفته شده بود که بازی سپاهان و سایپا با تساوی 2 ـ 2 به پایان رسیده و آنها به طرز عجیبی در دقایق آخر به اداره کردن بازی پرداختند و بعد از سوت پایان هم جشن گرفتند.
این در حالی بود که تراکتور قهرمانی را به سپاهان واگذار کرده بود اما کسی از این موضوع خبر نداشت. این جشن حدود 5 دقیقه طول کشید تا دوباره به تراکتوری ها اعلام شود، سپاهان قهرمان لیگ‌برتر شده است. آنها در اوج شادی جشن شان را قطع کردند و در این لحظه جو ورزشگاه هم تغییر کرد و بارانی از صندلی به سمت زمین پرتاب شد. این عصبانیت البته طبیعی بود چون تراکتورسازی این بار تیم شایسته ای داشت و واقعا فاصله بسیار کمی تا قهرمانی داشت.
در نهایت مرور صحنه اخراج تیموریان نشان خواهد داد که آیا علیرضا فغانی شایسته انتقادهای پس از بازی بوده یا نه. او در پایان غائله یکسره از سوی هواداران تراکتور مورد توهین قرار گرفت.
این ماجرا در نهایت منجر به مصدوم شدن چند تماشاگر شده که امیدواریم با بزرگواری هواداران تراکتور همه چیز به خوبی و خوشی به پایان برسد.
ورزش سه
*****************************
توهین بیشرمانه به آزربایجان؛ برای جلوگیری از اعتراضات: از بلندگوی ورزشگاه گفتند تراختورسازی قهرمان شده*****
جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۸ | چاپ
آذوح: باز هم تراختور آزربایجان و ملت ترک آزربایجان...
در یک ناداروی محض و آشکار، تراختورسازی و آزربایجان، قهرمانی را از دست داد.
تیم داوری دیدار تراختورسازی و نفت تهران با اخراج بازیکن موثر تیم تراختورسازی و نادیده گرفتن یک ضربه ی پنالتی، قهرمانی را از دستان یاران تراختورسازی گرفت. ماموران امنیتی ایران نیز با دادن اطلاعات غلط به تیم تراختورسازی و گفتن اینکه"این تیم با یک تساوی نیز قهرمان خواهد شد" باعث گردیدند این تیم در دقایق پایانی به جای حمله، دفاع کند.
این ناداوری به قدری آشکار و واظح بود که نه تنها هواداران و بازیکنان و مربیان، که تماشاگران تلویزیونی این دیدار را نیز در حیرت و خشم فروبرد که به راستی بیشرمی رژیم ایران علیه آزربایجان تا کجا می تواند به پیش رود؟! حتی دوربینهای تلویزیونی نیز نتوانستند صحنه ای از دلیل اخراج بازیکن تراحتورسازی نشان دهند و تکرار صحنه ی مشکوک داحل محوطه ی جریمه نیز نشان داد که داور از یک پنالتی صد در صد چشمپوشی کرده است.
اما اوج اهانت و بیشرمی ماموران امنیتی ایران در دقایق پایانی دیدار صورت گرفت. رژیم ایران از ترس خشم وسیع مردم و هواداران تراختورسازی که در دقایق پایانی بازی باعث بروز درگیری در سکوها شده بود با دادن اطلاعات غلط به بازیکنان و همچنین پخش بلندگویی این خبر که "تراختورسازی با یک تساوی نیز قهرمان خواهد شد" باعث گردیدند تیم آزربایجانی در دقایق پایانی به جای تلاش برای زدن گل، دفاع کند و پس از بازی نیز بازیکنان به گمان اینکه قهرمان شده اند به شادی بپردازند.
هواداران نیز با تصور اینکه قهرمانی به آنان رسیده است به شادی پرداخته و به میدان آمدند.
ویدیوی این شادی پس از بازی را می توانید از لینگ زیر ببینید:
اما...
سایت ورزش سه از وقایع پس از این دقایق می نویسد:
"به گزارش ورزش سه،  تراکتوری ها که 3 ـ 1 از نفت جلو بودند، 2 بار با ضربات قربانی و پادووانی مغلوب حملات نفت شدند و با این تیم به تساوی رضایت دادند. نکته عجیب اما این بود که به بازیکنان و کادرفنی گفته شده بود که بازی سپاهان و سایپا با تساوی 2 ـ 2 به پایان رسیده و آنها به طرز عجیبی در دقایق آخر به اداره کردن بازی پرداختند و بعد از سوت پایان هم جشن گرفتند
این در حالی بود که تراکتور قهرمانی را به سپاهان واگذار کرده بود اما کسی از این موضوع خبر نداشت. این جشن حدود 5 دقیقه طول کشید تا دوباره به تراکتوری ها اعلام شود، سپاهان قهرمان لیگ‌برتر شده است. آنها در اوج شادی جشن شان را قطع کردند و در این لحظه جو ورزشگاه هم تغییر کرد و بارانی از صندلی به سمت زمین پرتاب شد. این عصبانیت البته طبیعی بود چون تراکتورسازی این بار تیم شایسته ای داشت و واقعا فاصله بسیار کمی تا قهرمانی داشت."
آذوح
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn